Direktlänk till inlägg 21 november 2007

Vad är det som du tillber?

Av Deborah - 21 november 2007 07:58

I en kommentar till Handbok för livet - som är en parafras, Bibeln skriven på ett modernare språk, utan att för den skull tappa innehållet i Bibeln - så kan man läsa det som jag kände var viktigt att ta upp. Jag börjar med kommentaren:

Jesaja säger: "Vilka dårar de är, som gör sig bilder av hjälplösa avgudar." Vi tänker oss en avgud som en staty i trä eller sten, men allt som vi tillskriver mystiska krafter eller betraktar som heligt är en avgud. Om inte 'Gud' är ditt svar på någon av följande frågor behöver du nog funderar över vad det egentligen är du tillber.

* Vem har skapat mig?
* Vart vänder jag mig i verklig kris?
* Var söker jag efter livets mening?
* Var söker jag efter hopp och trygghet?
* Vem har makten över min framtid?


Ja, frågan vi kan ställa oss är: vad är det egentligen som vi letar efter? Om vi vänder oss till Herren, vår Skapare i allt, då har vi hittat rätt. Men om vi söker inåt i oss själva och ser utifrån ett "navelperspektiv" - då är det lätt att gå fel. Det bästa vi kan göra är att rikta vår blick uppåt - mot den uppståndne Jesus - och låta Honom hjälpa oss att leva våra liv. Det är egentligen ganska så enkelt - du behöver bara säga "Ja" till Jesus.

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

 
 
Immanuel

Immanuel

21 november 2007 22:37

Det är bra skrivet. Jag tänker på alla dessa arma människor som söker en inre frid, förgäves genom olika tekniker. De stackarna står på huvudet och vrider kroppen och flåsar och dricker olika slags örttéer, med mera med mera. Jesus gav mig en sådan underbar frid i min själv när Han frälste mig så att alkoholbegäret bara försvann. Jag vet att det låter allt för enkelt att bli frälst eftersom vi lever i ett samhälle där vi måste prestera något för att få något. Men inte ens goda gärningar kan frälsa oss, utan den nåd och kärlek som Gud vår Fader genom Sin Jesus Kristus gav mig och absolut vill ge dig. Det enda som krävs är att du säger ja i ditt hjärta.

http://immanuel37.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Deborah - 4 februari 2009 06:51

Oj, vad det var länge sen jag skrev i min blogg! Nu får jag nog sätta fart igen! Så, jag kanske kan börja med: oj, det är så mycket:) Men jag vill kommentera en artikel i Aftonbladet. Det gäller den 90-åriga Emmy som blev lämnad av färdtjänsten 1 km ...

Av Deborah - 20 december 2008 22:18

Ok.Det här är nåt ni bara måste höra! Hur kul som helst! http://www.rixfm.se/webbradio/frameset.php?type=audio&id=3529&väl värt att lyssna på! /heartoflove...

Av Deborah - 4 december 2008 08:16

Vad det känns bra! Fick mitt nya körkort igår! Tog c-kortet! Så nu får jag köra lastbil!!!Halleluja! All ära till Gud! "Ha en välsignad dag"/heartoflove...

Av Deborah - 23 november 2008 09:07

Jag och min man var på Globen igår! Inte bara för att se Sånger för livet - konserten. Vi hade anmält oss som frivilliga till att vara med som funktionärer. Det var en härligt kväll - och det spelades in för TV. Så den 14/12 och den 21/12 kommer kons...

Av Deborah - 2 oktober 2008 18:42

Peter Althin tycker att Sverige ska sänka straffåldern: från 15 år till 13.Här kan ni läsa artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3439803.abJag ställer mig kritisk till det förslaget. Dels för att jag tycker att man som 13-åring inte har ...

Presentation

Omröstning

Vad är meningen med livet för dig?
 Familj
 Vänner
 Bra jobb
 Utbildning
 Jesus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards