Alla inlägg under juni 2008

Av Deborah - 19 juni 2008 20:56

Vill passa på att önska er alla en riktigt välsignad midsommar och ber om beskydd för er mot olyckor.

/heartoflove

Av Deborah - 18 juni 2008 23:17

Ni riksdagsledamöter som sa ja - hur kan ni med gott samvete säga ja till det här totalt omoraliska förslaget om avlyssning?

En bön: Herre, se i nåd till det här landet. Hjälp de styrande att fatta rätt beslut, beslut efter Din vilja. Jag ber för riksdagens och regeringens alla ledamöter. Jag ber för att de ska få se Din vilja. Jag ber för de styrande i alla våra kommuner - att Du Herre ska vara med dem och att de ska vända sig till Dig. Jag ber Dig om nåd över oss alla i det här landet. Herre, ta inte Din hand ifrån oss. Beskydda oss Herre. Jag ber om det i Jesu Kristi Namn. Amen.

Vi har länge varit på väg mot ett kontrollsamhälle och haft en försmak av det. Nu är det verkigen här och det känns fel. Kan man inte riva upp såna här beslut - jag menar, om man upptäcker att den lagen man fastställde och godkände inte var så bra som man trodde?

/heartoflove

Av Deborah - 17 juni 2008 11:30

Hej på er alla!
Skulle vilja berätta vad som hände mig och en väninna inatt. Vi kom från
sjukhuset (hon var verkligen dålig igår kväll, troligen magsår) och skulle försöka ta bussen hem. När vi går vägen fram så är det
en bil som kör förbi oss väldigt sakta - fram och tillbaka längs vägen. Släpper oss inte med blicken. Situationen blev riktigt otäck. Till slut så kommer vi ner till busstationen och får åka med nattbussen hem. Men vi var riktigt rädda och uppskakade.

Vi behöver be om ett mildare klimat i våra städer. Så att man inte ska behöva bli så rädd. Vi är alla värdefulla och älskade. Det gäller bara att vi ska försöka förstå det!

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Av Deborah - 12 juni 2008 07:28

"Herre, jag ger Dig min dag. Herre, låt Din vilja få ske, i mitt liv och i min familjs liv."

Och där, mitt i tystnaden, så hör jag Din röst. Där, mitt i tystnaden så möter Du mig. Jag söker Dig och finner Dig - där, mitt i tystnaden.


"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Av Deborah - 11 juni 2008 00:07

Ja, vi behöver verkligen lämna allt till Herren. Allt det som är vårt eget. Och låta Honom göra det till det Han vill med det!

Vi behöver våga lita på att Herren har allt i Sin hand. Och att Han hör oss när vi ber.

Ta hand om dig idag! Våga följa Jesus på den väg som Han har för dig!

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Av Deborah - 10 juni 2008 07:26

Något jag tänkt på är att vi bör överlåta oss själva - varje dag - till Herren. Verkligen överlåta oss! Ge Honom allt - både det som vi bekänner som synd och det som vi tycker vi är bra på, det som vi har särskilda gåvor för.

Vi behöver låta Jesus ta tag i våra liv - Han släpper inte oss! Han styrker oss! Han ger oss liv!

Ta hand om dig - ge ditt liv till Jesus!

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Av Deborah - 9 juni 2008 05:02

"Herre, jag ger Dig den dag som ligger framför mig. Jag ber Dig om kraft att göra det som jag ska göra idag. Jag ber Dig om vishet och jag ber Dig om glädje. Jag ber Dig om att jag ska få ge ut av Din underbara kärlek och frid idag, till alla dem jag möter. Tack min Herre Jesus för att Du går med och tack för att jag får lita på Ditt Ord.

Jag ber för min familj, att Du ska vara med dem också idag. Att Du beskyddar dem och ger dem frid.

Tack för att jag får lämna mitt och min familjs liv i Dina händer Herre. Tack för att jag får vara viss om att Du hör min bön. I Jesu Kristi Namn. Amen."


Ja, det här är en bön att be varje morgon. Att ge varje ny dag till Herren. Att varje dag överlåta sitt liv till Jesus.

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Av Deborah - 3 juni 2008 10:08

Följande har jag även skrivit på min andra blogg:

"Jag är av den åsikten att det är helt fel att förfölja någon för deras tro, deras sexuella läggning eller för deras sätt att leva. Jag är helt emot hatbrott. Och jag är inte ute för att döma andra. Det är inte min sak att göra. Jag får inte döma.

Men en sak måste jag få göra: ifrågasätta människors skäl till att se ner på andra och döma andra utan att ens försöka förstå!

För ett antal år sedan, närmare bestämt 1998 kom den mycket omdebatterade utställningen Ecco Homo - som bland annat fick ställas ut i Uppsala domkyrka. Och nu kommer den tillbaka dit igen! Helt otroligt!

Nu har Elisabeth Ohlson Wallin skapat ännu en fotoutställning som hon kallar In hate we trust. Och det är så att man riktigt mår illa. En kränkande bild av den rena kärleken och det som vi som kristna står för. Och orsaken till denna fotoutställning är enligt henne själv den friande domen av Åke Green.

Ber för att Elisabeth Ohlson Wallin ska få möta Jesus - och få lämna alla sina bekymmer hos Honom. Ber för att hon ska få uppleva frälsningen! Ber för att hon ska få lämna all sin bitterhet vid korsets fot och stiga upp som en ny människa - frälst, helad och befriad!

Elisabeth - Jesus älskar dig! Han dog för dig! Han tog alla dina synder och alla dina sjukdomar som du har haft och någonsin kommer att få. Han vill ge dig ett nytt liv. Vågar du möta Honom?"

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Presentation

Omröstning

Vad är meningen med livet för dig?
 Familj
 Vänner
 Bra jobb
 Utbildning
 Jesus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards