Alla inlägg den 2 november 2007

Av Deborah - 2 november 2007 11:36

Hur mycket ska vi stå ut med? Nu måste jag höja min röst och protestera! Den totala snedvridna synen på Jesus och på kristendomen som Elisabeth Ohlson Wallin ännu en gång "lyckats" med - det är inte konst - det är hädelse. Jag anser att om man gör dessa fotomontage - alltså oäkta foton - då har man ännu en gång klampat i klaveret. Vi kan inte sitta stillatigande och säga att men ojdå - har hon gjort nya fotomontage, de måste vi se. Det funkar inte så. Det finns yttrandefrihet i det här landet - men ibland så undrar jag om yttrandefriheten bara gäller de som klankar ner på kristendomen? Det verkar vara så - det är så mycket kritik mot de kristna värderingarna, men om man som kristen höjer sin röst och kommer med motkritik, ja då ska man tystas. Om man som homosexuell säger: det är så synd om oss, vi känner oss så kränkta - ja då får de världens uppmärksamhet. Men om man som k
risten pratar om vad Bibeln säger - då blir man automatiskt tystad. Det kallar inte j
ag yttrandefrihet. Till sist Elisabeth Ohlson Wallin - ta bort utställningen och börja tänka på vad det 
är du gör. Det måste finnas gränser för vad man få
r göra. 


/heartoflove


"Ha en välsignad dag" 

Presentation

Omröstning

Vad är meningen med livet för dig?
 Familj
 Vänner
 Bra jobb
 Utbildning
 Jesus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards