Alla inlägg under september 2007

Av Deborah - 28 september 2007 11:20

LIVETS HELIGHET
Ett liv i helgelse. Vad innebär det? Jo, det innebär att vi får del av Kristi sinne och att leva i överensstämmelse med detta sinne i daglig efterföljd av Kristus.

Fil.2:5-11
Var så till sinnes som Kristus Jesus var.Fastän han var till i Gudsgestalt, räknade han inte tillvaron som Gud såsom segerbyte* utan utgav sig själv genom att anta en tjänares gestalt då han blev människa.Han som till det yttre var som en människa ödmjukade sig och blev lydig ända till döden - döden på korset. Därför har också Gud upphöjt honom över allting och gett honom namnet över alla namn,för att i Jesu namn alla knän skall böja sig,i himlen och på jorden och under jorden, och alla tungor bekänna, Gud, Fadern, till ära, att Jesus Kristus är Herren.

Helgelsen uppnår man i gemenskapen med Jesus. Utan gemenskap med Jesus kan vi inte bli lika Honom. Grundordet för helgelse betyder avskild – att leva avskild det profana och invigd för heligt bruk. Helgad blir man vid frälsningen – helgelsen måste vi arbeta på.

För att lära känna någon riktigt ordentligt så behöver vi umgås med den personen. Detsamma gäller när vi ska lära känna Jesus som den Han är.

Luk.10:38-42
"Medan de var på väg gick Jesus in i en by, där en kvinna som hette Marta tog emot honom i sitt hem. Hon hade en syster, Maria, som satte sig vid Herrens fötter och lyssnade till hans ord. Marta däremot var helt upptagen med allt som skulle ställas i ordning, och hon gick fram och sade: "Herre, bryr du dig inte om att min syster har lämnat mig ensam att sköta allting? Säg nu till henne att hon hjälper mig." Herren svarade henne: "Marta, Marta, du gör dig bekymmer och oroar dig för så mycket. Men bara ett är nödvändigt. Maria har valt den goda delen, och den skall inte tas ifrån henne."

Alltså – det här med att söka Herren, att sitta vid Hans fötter och lyssna till Hans Ord. Det är en förutsättning för vår egen helgelse. För vi kan inte söka Hans ansikte om vi inte är beredda att möta Honom. Han kan möta oss precis där vi är – om vi vill det!

"Ha en välsignad dag"


/heartoflove 

Av Deborah - 20 september 2007 09:12

Jag önskar att jag skulle kunna förmedla den kärlek som Jesus har till dig. Jag önskar jag kunde förmedla den frid som bara Herren kan ge. Jag önskar jag kunde förmedla livet i Jesus. Jag önskar jag kunde förmedla kraften i Jesus. Han som dog på ett kors för att du och jag skulle bli fria. Han som dog på ett kors för att visa sin kärlek till oss. Han som dog på ett kors och tog all vår synd, alla våra sjukdomar och som gjorde det för dig och för mig. Han bar det upp på korset - med enorm smärta dog Han för oss. Men Han inte bara dog - Han uppstod igen - och Han lever idag!

Jesus är den som vill dig väl! Jesus är den som lä
t sig offras för din och min skull. Ge Honom en ch
ans! 


/heartoflove


"Ha en välsignad dag" 

Av Deborah - 17 september 2007 08:36

Jag var på ett märkligt möte igår kväll!
Jag fick ett möte med Jesus! Min dotter fick ett möte med Jesus - hon blev helad! Jesus mötte oss så starkt! En väninna till mig fick ett helande! Han som predikade kom från USA och han har en stark profetisk helandetjänst. Mötet var starkt och när så det var dags för förbön - så gick BRANDLARMET! Nej, det var ingen riktig eld - det brann i våra hjärtan! Vi var tvungna att gå ut - ljudet var för starkt - men vi fortsatte med mötet utomhus, i regnet, på gräsmattan. Efter en liten stund hade brandkåren lyckats stänga av larmet och så kunde vi fortsätta inne. 

Första förbönen handlade om att få mer av de andliga nådegåvorna - och Herren mötte med mig så otroligt starkt! Och Han mötte med min dotter också! När det sen var förbön för helande - så ville min dotter ha förbön. Och hon fick sitt helande - hon hade ont i armen, och det blev bättre o bättre hela kvällen och i morse var det bra! 

Jag känner mig så lycklig! Får uppleva så mycket kärlek från Jesus!


"Ha en välsignad dag"


/heartoflove 



    


Av Deborah - 3 september 2007 10:27

Herre, möt oss i det här landet. Kom med Din kraft, Din kärlek, Din nåd, Din glädje, Din frid till det här landet. Låt det bara skälja över oss - skaka om oss Herre. Väck oss ur sömnen. Befria oss från försagdheten. Lär oss Herre att lita på Dig. Ge oss insikten om att när vi går ut på Ditt Ord - så är Du med oss. Bekräfta Ditt Ord med under och tecken. Låt människorna som ännu inte känner Dig se att Du bor i oss. Lägg ner en längtan i oss kristna att gå ut med budskapet om Dig och Din frälsning. I Jesu Namn. Amen.



Av Deborah - 2 september 2007 06:27

Hur gör man för att inte förlora sig själv?


För några år sedan blev jag utbränd - men med Guds hjälp har jag kommit tillbaka. Jag vet däremot att om jag fortsätter stressa så k
an jag lätt komma in i det destruktiva igen. 
Försöker stressa av - ibland genom att jag går ut i skogen! Ibland geno
m att jag sätter mig i bilen och kör lite på måfå 

sätter på en lovsångsskiva och ber till Jesus! Ibl
and genom att bara vara! Ibland genom att sätta mig i kyrkan! Ibland genom att städa!


Jag kan inte komma och påstå att det är lätt. Men 
att göra det - stressa av - det är i alla fall rätt!


"Ha en välsignad dag"


/heartoflove

Presentation

Omröstning

Vad är meningen med livet för dig?
 Familj
 Vänner
 Bra jobb
 Utbildning
 Jesus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards