Alla inlägg under oktober 2007

Av Deborah - 24 oktober 2007 08:06

Nu är det dags! Att gräva ner stridsyxan! 
Speciellt om stridsyxan vänder sig till andra förs
amlingar eller personer i dessa. 

Vi kan inte hålla på att strida mot varandra. Om v
i ska få en enhet, en ekumenik

som fungerar - då kan vi inte hålla på att strida mot varandra. 
Visst, det finns 

sånt som skiljer oss åt i olika församlingar. Men 
oavsett om man är med i

Missionskyrkan, Pingstkyrkan, Svenska Kyrkan, Bapt
istkyrkan, EFS eller någon

annan församling som tror på Jesus som Guds ende S
on, världens frälsare - och

vi har olika sätt att genomföra Gudstjänster på - så har vi något gemensamt och 

det är det vi måste ta fasta på. Inte de stridighe
ter och olikheter som finns. 


Det finns mycket att kämpa emot och det ska göras 
också. Men om vi inte kan

enas om en så väsentlig del inom kristendomen - då börjar jag fundera på hur 

vi ska nå ut till alla andra. 


Så - fram för ekumenik och fram för förlåtelse och fram för samarbete. Vi behöver förlåta varann


/heartoflove 

Av Deborah - 10 oktober 2007 18:36

... så får jag vara frälst! Tack vare Guds nåd så får jag möjligheten att lära känna Jesus som min personlige frälsare! Tack vare Guds nåd så får jag förlåtelse för alla de synder jag har gjort! Tack vare Guds nåd så får jag befrielse från det som hindrar mig att nå Guds hjärta! Tack vare Guds nåd så får jag berätta för andra vad Han har gjort i mitt liv! Herren som har skapat den här jorden och som ser oss alla! Han är den som för 4,5 år sedan befriade mig från rökbegär på bara några sekunder och som efter det fyllde mig med en sådan kärlek att det är svårt att beskriva! Han är den som helat mig från en väldigt besvärlig ledvärk! Han är den som har återupprättat min familj - vi har gått från att leva i mörker till att leva i ljus! Mitt hjärta jublar över det som Jesus gör i våra liv!


Av Deborah - 6 oktober 2007 21:42

Evangelisation på gågatan!

Vi ställde upp ett partytält mitt på gågatan. Och 
så sålde vi böcker och fika.Igår så övade vi på några sånger i en tillfällig ekumenisk kör. Och idag så sjöng vi dem! Det gick bättre än man kunnat tro! Vi höll på i två o en halv timme och folk kom fram och pratade och vi fick möjlighet att tala om vad Jesus gjort i våra liv. Det som var lite jobbigt var att det var så kallt. Och att jag fick så ont i kroppen efteråt. Men vi hade en trevlig, ekumenisk förmiddag på gågatan. Jag hoppas att vi kan göra om det nästa år - lite mera organisatoriskt och förhoppningsvis mycket mera folk - men vi kan ju inte sitta inne i våra församlingar och tycka att vi har det så bra - vi måste ju ut på stan och visa på vem det är vi tror på!


"Ha en välsignad dag"

 
/heartoflove

Presentation

Omröstning

Vad är meningen med livet för dig?
 Familj
 Vänner
 Bra jobb
 Utbildning
 Jesus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards