Alla inlägg under april 2008

Av Deborah - 17 april 2008 15:01

Måste nog gnugga mina ögon en gång till!

"Med röstsiffrorna 139 mot 134 avvisade riksdagen i går oppositionens försök att pressa fram en könsneutral äktenskapslag. En sen vädjan i ett brev från Mona Sahlin till utvalda borgerliga riksdagsmän tycks snarare ha enat alliansen i frågan." (citatet hämtat från dagen.se)

Det Mona gjorde kan tyckas fult - men det hjälpte inte! Och det tackar vi för! Hoppas att det snart blir ett slut på den här frågan! Sanningen segrar - men vem eller vad är då sanningen? undrar du. Jesus säger i Sitt Ord: Jag är vägen, sanningen och livet.

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove 

Av Deborah - 12 april 2008 07:20

Och jag som skulle gå på kvinnofrukost o lyssna till en kvinna som skrivit många bra böcker...

Hoppas ni får en välsignad dag, alla bloggare!

/heartoflove

Av Deborah - 9 april 2008 13:44

Nedan följer en sång som vi idag sjöng på bönen. Och den talade så starkt till mig. Hur det än är runt omkring oss - så finns Jesus där för oss. De gånger då vi känner att allting rasar - då finns Jesus där med en hjälpande hand.

Lita på din Gud


Över mörka djup, invid branta stup
går din väg till himlens land.
Faror lurar där, och du gripen är
av förtvivlans hårda hand.

Lita på din Gud, Han är nära.
Över alla djup vill Han bära.
Fadershandens kraft aldrig sviker,
ljuvliga säkra tro.


Syndens hårda tvång, mången tystnad sång,
mera ödslig gjort din stig.
Genom tårad blick, i ett hopplöst skick
syns den smala väg för dig.

Lita på din Gud, Han är nära.
Över alla djup vill Han bära.
Fadershandens kraft aldrig sviker,
ljuvliga säkra tro.

Men för hoppfull själ bliver allt så väl,
Fastän mörka natt syns lång.
Morgonstjärnan klar uppgår underbar
och din klagan byts i sång.

Lita på din Gud, Han är nära.
Över alla djup vill Han bära.
Fadershandens kraft aldrig sviker,
ljuvliga säkra tro.



"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Av Deborah - 6 april 2008 00:16

O, så hittade jag ännu en video av Casting Crowns. De har så tänkvärda sånger. Den här handlar om vad världen behöver - den behöver Jesus. Han är den ende som kan rädda den här världen, oss alla som bor på jorden.

Hoppas att Herren välsignar er dag så som Han välsignat min!

/heartoflove

Av Deborah - 4 april 2008 22:48

Det är Han. Se på det här:

Han är den som säger något och sedan håller det Han lovat!
Han ger inte upp om oss, även om vi själva kan göra det!
Han lägger Sin kallelse i våra hjärtan och ser till att det brinner en eld inom oss!
Han ger oss av Sin kärlek, kraft och frid - och gör det för att Han älskar oss så högt!
Han är den man kan lita på i allt - hur än situationen ser ut runt omkring oss så finns Han där och bär oss!

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Av Deborah - 2 april 2008 07:51

Hittade ännu en sång med Casting Crowns.
Tänk - att Jesus är med oss i stormen! Oavsett hur det är runt omkring oss - så är Han där för att lyfta upp,
Ett ord på vägen: Förtrösta på HERREN av hela ditt hjärta, förlita dig inte på ditt förstånd. Räkna med honom på alla dina vägar, så skall han göra dina stigar jämna.

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Av Deborah - 1 april 2008 09:54

Något av det starkaste som finns - Gud förlåter oss genom att Jesus dog på korset. Han som tog alla våra synder i Sin kropp! Om vi vänder oss till Honom och ber om förlåtelse - så får vi det!


"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Av Deborah - 1 april 2008 07:11

Fortsätter att ta det lugnt. Inte så mycket mer man kan göra.

Men jag vet att Herren är med mig! Han bär mig när jag tycker att det är jobbigt. Han som känner mig utan och innan - Han vet hur jag mår, Han vet orsaken till det. Och jag vet, att en dag ska jag vända mig om och se ett par fotspår i sanden - de gånger då Han bar mig fram.

One night I dreamed I was walking along the beach with the Lord. Many scenes from my life flashed across the sky. In each scene I noticed footprints in the sand. Sometimes there were two sets of footprints, other times there were one set of footprints.   This bothered me because I noticed that during the low periods of my life, when I was suffering from anguish, sorrow or defeat, I could see only one set of footprints.   So I said to the Lord, "You promised me Lord, that if I followed you, you would walk with me always. But I have noticed that during the most trying periods of my life there have only been one set of footprints in the sand. Why, when I needed you most, you have not been there for me?"   The Lord replied, "The times when you have seen only one set of footprints in the sand, is when I carried you."

Den här dikten - Fotspår i sanden - är nog en av de starkaste som finns! Hoppas att ni alla får en välsignad dag!

/heartoflove

Presentation

Omröstning

Vad är meningen med livet för dig?
 Familj
 Vänner
 Bra jobb
 Utbildning
 Jesus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards