Alla inlägg den 9 november 2007

Av Deborah - 9 november 2007 09:21

Texten är skriven av Stina Andersson. Musiken av Rolf Davidsson. I Segertoner så har den nummer 213. Jag vill dela den med er därför att jag upplever texten som väldigt stark - den talar till mig på ett särskilt sätt.

1. Att bedja är ej endast att begära
    att själviskt ropa: Giv mig Herre, giv!
    Att bedja är att komma Gud så nära
    att han blir livet i vårt eget liv.

2. Att bedja är att helt sig själv förglömma
    i bönen: "Ske din vilja, icke min"
    att låta nådens rika källsprång strömma
    i egen tomhet, eget armod in.

3. Att bedja, det är kraften att försaka,
    att mitt i stormen vara trygg och still
    och visa alla v a r f ö r fast tillbaka
    i lugn förtröstan på att G u d  s å  v i l l.

4. Gud redo är att nådens port upplåta
    för varje redlig själ som klappar på
    I ödmjuk bön att livets dunkla gåta
    i evighetens ljus förklarad få

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Presentation

Omröstning

Vad är meningen med livet för dig?
 Familj
 Vänner
 Bra jobb
 Utbildning
 Jesus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards