Alla inlägg under januari 2008

Av Deborah - 12 januari 2008 09:03

God morgon!
Idag vill jag påstå att för att kunna orka med den här dagen, för att kunna orka gå framåt - så behöver vi Guds nåd!
Vi behöver Hans kärlek. Vi behöver Hans frid. Vi behöver Hans kraft.

Som Guds barn kan vi gå ut med rak rygg! Vi har ingenting att skämmas för! Vi har funnit Jesus och vi vill att många fler ska finna Honom och upptäcka vem Han verkligen är! Jag har en t-shirt där det står: STOLT STARK TRYGG. Den tycker jag om att använda. För jag är STOLT ÖVER ATT FÅ KALLAS ETT GUDS BARN. Jag är STARK I HERREN, FÖR NÄR JAG ÄR SVAG SÅ ÄR HAN STARK I MIG. Jag är TRYGG I GUDS HÄNDER, FÖR JAG VET ATT HAN BÄR MIG, HAN HAR KONTROLLEN.

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Av Deborah - 8 januari 2008 09:23

Sitter och råkar ha på Kanal5 med en otroligt dålig reklam. Jag satt och halvlyssnade och så fick jag en tanke. Vad är det som gör att man "måste" se "narturligt vacker och felfri ut"? Jag menar, bara det de säger är ju helt befängt! Duger man inte som man är? Med rynkor och en del finnar här och där ... ok - finnarna kan vara jobbiga, men ändå?
Vi måste börja tänka på att insidan är det som räknas. För vem du än är och hur du än ser ut - så är du värdefull.

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Av Deborah - 3 januari 2008 10:33

Ja, det är verkligen kaos. Risken för inbördeskrig är extremt stor. Vi får be för att striderna avtar och att det blir stabilt där. Jag har en väninna som jobbar i Mombasa. Oron vi känner för henne och hennes medarbetare är stor. Så vi ber om beskydd för dem alla. Och tackar Gud för att Han hör bön!

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Presentation

Omröstning

Vad är meningen med livet för dig?
 Familj
 Vänner
 Bra jobb
 Utbildning
 Jesus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards