Alla inlägg den 19 januari 2008

Av Deborah - 19 januari 2008 11:55

Det är så lätt att titta bakåt - på det som en gång varit, både bra och dåliga händelser. Då är det också lättare att bli bitter, för att man tycker att man fått gå igenom så mycket.

Det är svårare att titta framåt - att söka Jesus i allt det som varit och det som kommer. Det är däremot väldigt viktigt att göra det. Att se att Han står där framför dig med öppna armar. Att Han älskar dig så högt, mycket högre än vi kan förstå. Han som offrat Sig själv på korset för våran skull, din och min.

I Fil.3:12-14 så står det: "Jag menar inte att jag är fullkomlig. Jag har inte ens lärt mig allt jag borde, men jag fortsätter att arbeta vidare mot den dag, när jag slutligen skall bli allt det som Kristus avsåg när han frälste mig. Nej, kära bröder, jag är ännu inte alls som jag borde vara, men jag sätter in all min kraft på att glömma det som ligger bakom mig och jag ser fram emot det som väntar mig. Jag spurtar mot målet för att kunna ta emot det segerpris som Gud har i beredskap åt oss i himlen, på grund av det som Kristus Jesus har gjort för oss."

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Presentation

Omröstning

Vad är meningen med livet för dig?
 Familj
 Vänner
 Bra jobb
 Utbildning
 Jesus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards