Alla inlägg under februari 2008

Av Deborah - 11 februari 2008 16:18

Klarade teorin. Klarade körningen. Nu är det bara intervjun på onsdag!

Tack Jesus!

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Av Deborah - 11 februari 2008 08:40

Sitter här och blir mer och mer nervös inför eftermiddagens prov. Har sökt jobb som busschaufför och innan jag får börja utbildningen måste jag skriva B-kortsteorin. Vilket jag inte har skrivit sen jag tog körkortet -84. Om jag klarar teorin är det dags för körprov - i vanlig bil.

Ber bara om att jag ska klara det idag! Behöver det här jobbet!

"Ha en välsignad dag"


/heartoflove 

Av Deborah - 9 februari 2008 22:17

Ps.143:8  "Låt mig var morgon möta din trofasthet, ty jag förtröstar på dig.
Visa mig den väg jag skall gå, jag sätter mitt hopp till dig.
"

Ja, det är vad jag önskar oss alla. Att vi ska förtrösta på Herren, att vi ska våga lita på att Han är den som har allt i Sin hand. Att Han är den som faktiskt har full koll.

Jag var med om ett helt underbart möte med Jesus ikväll. Han verkade mäktigt i det mötet. Han var verkligen där. Livet tar sig en ny vändning när man får möta Jesus. Det är Honom jag sätter mitt hopp till. Han är den som hör mig när jag ber! Han är den som alltid svarar på bön, i Sin tid och på Sitt sätt.

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Av Deborah - 7 februari 2008 08:04

"Innan jag formade dig i moderlivet utvalde jag dig." - Jer 1:5

Tänk, vilken underbar Skapare vi har! Han har utvalt oss och vi är Hans.

"Och till och med hårstråna på ert huvud är räknade. Var inte rädda, ni är mer värda än aldrig så många sparvar." - Luk.12:7

Tänk, vilken omsorg vår Skapare har om oss! Vi är så värdefulla och dyrbara i Hans ögon.

"Mina planer är inte era planer och era vägar är inte mina vägar, säger Herren. Liksom himlen är högt över jorden, så är mina vägar högt över era vägar, mina planer högt över era planer." - Jes.55:8-9

Tänk, vilken kärleksfull Gud vi har! Han som vill leda oss på den rätta vägen, den väg som Han bestämt.

"Tacka Herren, ty han är god, evigt varar hans nåd" - 1 Krön.16:34

Tänk, vilken nådefull Gud vi har!

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

  

Presentation

Omröstning

Vad är meningen med livet för dig?
 Familj
 Vänner
 Bra jobb
 Utbildning
 Jesus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards