Direktlänk till inlägg 20 augusti 2007

Förlåtelse/oförlåtelse

Av Deborah - 20 augusti 2007 09:55

Jaha, vad ska jag skriva om här?

Jo, jag fick en tanke: jag ska skriva ner undervisning. 

Så jag börjar med en gång. Det första får handla o
 förlåtelse/oförlåtelse.


 Om man lever sitt liv i oförlåtelse då blir man bitter. Om man lever sitt liv i bitterhet då blir man till slut sjuk. Därför att bitterheten "äter upp dig" - inifrån och ut. Bitterheten kan göra att du till slut inte orkar resa dig upp -

utan du bara ger upp och säger att du inte orkar l
ängre. Bitterheten kan ge 

dig fysiska symptom likaväl som psykiska. Det är i
nte värt det. Att bli sjuk 

för att vägra förlåta någon. 


Om man däremot lever sitt liv i förlåtelse - då får man en inre frid. Då får

man en större empati för andra. Då får man en gläd
je som är obeskrivlig. Då 

får man leva ett sundare och friskare liv.


Det kan vara svårt att förlåta någon. Det krävs et
t viss mått av vilja och 

det krävs ett visst mått av mod för att göra det. 
Den viljan och det modet 

vill Jesus ge till dig. Vill du ta emot den hjälpe
n från Honom?  


"Ha en välsignad dag"


/heartoflove 

 
 
Mirre

Mirre

20 augusti 2007 21:10

underbart. Det du säger är sant. jesus förlät oss då är vi oxå skyldiga att förlåta. Amen. kramar

http://maritkratz.bloggagratis.se

 
Gerd

Gerd

21 augusti 2007 19:22

Ja jag måste bara säga grattis till din nya blogg och skriva det samma som Mirre har gort. Jesus tog våra synder på seg på korset och vi är förlåtna, då måste vi också kunne förlåta andra. Jag önskar dig och dina allt gott. Kramizar Gerd

http://gerd.apg29.se

 
Ingen bild

Network

22 augusti 2007 10:29

Tack för en fin blogg. När det gäller att förlåta kom jag tänka på Matt 5:44 "Jag säger er: Älska era ovänner och be för dem som förföljer er" Det är inte lätt men kan förändra mycket.
Gud välsignar dig! / Network

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Deborah - 4 februari 2009 06:51

Oj, vad det var länge sen jag skrev i min blogg! Nu får jag nog sätta fart igen! Så, jag kanske kan börja med: oj, det är så mycket:) Men jag vill kommentera en artikel i Aftonbladet. Det gäller den 90-åriga Emmy som blev lämnad av färdtjänsten 1 km ...

Av Deborah - 20 december 2008 22:18

Ok.Det här är nåt ni bara måste höra! Hur kul som helst! http://www.rixfm.se/webbradio/frameset.php?type=audio&id=3529&väl värt att lyssna på! /heartoflove...

Av Deborah - 4 december 2008 08:16

Vad det känns bra! Fick mitt nya körkort igår! Tog c-kortet! Så nu får jag köra lastbil!!!Halleluja! All ära till Gud! "Ha en välsignad dag"/heartoflove...

Av Deborah - 23 november 2008 09:07

Jag och min man var på Globen igår! Inte bara för att se Sånger för livet - konserten. Vi hade anmält oss som frivilliga till att vara med som funktionärer. Det var en härligt kväll - och det spelades in för TV. Så den 14/12 och den 21/12 kommer kons...

Av Deborah - 2 oktober 2008 18:42

Peter Althin tycker att Sverige ska sänka straffåldern: från 15 år till 13.Här kan ni läsa artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3439803.abJag ställer mig kritisk till det förslaget. Dels för att jag tycker att man som 13-åring inte har ...

Presentation

Omröstning

Vad är meningen med livet för dig?
 Familj
 Vänner
 Bra jobb
 Utbildning
 Jesus

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards